Ännu en söndag


Nu har Malin å Jojje kommit hem från Indien. Där har dom vart i över en månad.
Malin va här idag å hälsade på. Ja fick en buddha grej att hänga på väggen och smycken.
Hon var brun som en pepparkaka och Jojje ska tydligen va Ännu brunare.
Plötsligt känner jag mig så blek.
Imorgon ska ja till skolan med Malin å räkna matte. Sen ska vi gå upp på stan, träffa jojje, kika runt lite och äta mat ifrån Latte.
Det är mycket ätande på Latte ska ni veta.
Café Latte har den bästa maten i stan. Så äre bara. Den är ljuvlig!

Usch, från å mä nästa vecka ska jag börja banta. Eller jag ska iallafall äta nyttigt och börja träna, igen.
För nu är jag relativt frisk, så jag har inget å skylla på.

Det går dåligt på pokern idag. För jag spelar som en rostig gammal kratta från tidigt 1800-tal!?

När kommer Nippe hem? Han borde va hemma nu. Jag hatar när folk inte kommer hem när dom borde. Då tar jag för givet att dom har kört av vägen, dött eller nåt. Det har hänt att jag ringt polisen å frågat om det vart några bilolyckor när nån inte dykt upp, eller ringt Lasse å sagt att han ska kolla efter bilar i diket på väg hem från jobbet mm. En gång cyklade jag hem till Jäjk sent på kvällen och gick in i hennes lägenhet å kollade runt när hon inte svarade på x antal timmar. Hon va inte hemma, men hon kom till rätta till slut iaf.
ja.. dä ä´nte lätt å va jag ibland...

Nu kom Nippe hem.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback