en geeetiing



Blev attackerad av en geting på jobbet idag!!! Den ba flög runt helt virrigt å jagade mig å sånt därnt... som getingar gör.
Panik! 
Jag kunde inte stå bakom kassan, för ja ville ju kunna springa när den kom farandes.
Den kom när jag höll på att fylla på godis..

"När bobygget och uppfödningen av larverna är över och drottningen är kläckt (i Sverige i slutet av augusti) behöver getingarna snabb energi och de ger sig ut på jakt efter socker."

-Dåå förstår ja.


I Östersund satt vi å pratade om våra fobier. Folk var rädda för hajar, fjärilar, spindlar mm. Jag kunde inte komma på nåt särskilt ja var rädd för då. MEN, det är ju självklart getingar!! Varenda sommar plågar dom mig. När jag ser en så springer jag och/eller skriker i panik. 

"Getingar sticker oftast när de känner sig hotade, exempelvis inklämda. Getingar är inte speciellt aggressiva och attackerar sällan om det inte är absolut nödvändigt."

-Yeah right!



Ojj, nu kan ja tydligen lägga upp bilder med min dator...


PS: Ingen aning om varför texten är mupp! DS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback