Snakes in a vedhög.

Lördag igår.
Åkte ut till Jäjk å Charlotte.
Drack ett par öl, eldade i öppna spisen, lekte ordlekar, lagade mat och somnade i soffan till en konstig film.
Imorse när vi vaknade gick ja å jäjk å dogsen ut å gick, plockade lite svamp och knaprade lite lingon.
Stekte svampen å åt den på mackor till frükost och pimplade kaffe.
Sen bar vi in dom sista högarna med ved i boden och källaren.
Jag å nippe travade veden i skottkärror å körde den till jäjk å charlotte som travade in den i boden.
jag tänkte om och om igen att det borde finnas ormar i dom där högarna.
Det är ju fullt med grodor å varmt å gött där under presenningen.
När det nästan var klart lyfte jag på en vedbit på marken och DÄR LÅG DET EN JÄVLA ORM!!!
Den va lååång och ringlade på sig.
Ja skrek mitt dödsskrik å sprang för livet!!!!

Ormen blev lika rädd den för han försvann.
Dom andra trodde inte riktigt på mig, men efter lite mer vedplockande så låg han där igen under en annan vedklamp.
Han hade inte bråttom nånstans. Vi jagade väl iväg den till slut. Den ba ringlade saaaakta och nonchalant iväg på gräsmattan.
VA ÄCKLIGT!!!




Kommentarer
Postat av: Renée

Uuuuuusch! Hjääääääälp! Iiiiiiiiiih!



Fy fan vad äckligt. Jag hade nog kissat på mig och aldrig mer vågat öppna ögonen..

Jag messade dig igår men inget svar :'(

Postat av: Renée

Uuuuuusch! Hjääääääälp! Iiiiiiiiiih!



Fy fan vad äckligt. Jag hade nog kissat på mig och aldrig mer vågat öppna ögonen..

Jag messade dig igår men inget svar :'(

2008-08-25 @ 08:17:30
URL: http://r85.blogg.se/
Postat av: Rajen

Yes, jag fick ditt mess. Vi kanske kommer ner i slutet på september. Vill det iaf. Pöss

2008-08-25 @ 12:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback