Bitter orättvisa


Är så sjukt less just nu på denna orättvisa behandling.
Dessa regler som ploppar upp en efter en efter en som bara gäller mig, och som jag aldrig får vara med och bestämma, och aldrig få ha nån åsikt om.

De simplaste små saker är förbjudet för Helena. Varför? Jo, bara för att. 
Jag har inte heller någon rätt till en förklaring till varför vissa regler sätts upp. Jag ska bara tacka och se glad ut.

Jag gör hur mycket som helst av det som ska göras men ingen ser nånting. Jag gör saker som andra glömmer, men det som uppmärksammas är bara det jag råkar glömma bort. Och det blir till en STOR grej.

Jag hinner inte med allt alltid heller. Tänka sig.
Jag har oxå mycket att göra ibland. Men som sagt så är det ingen som förstår det, så ge mig ett A4-papper till med "Helenas personliga uppgifter". Gör det!
Jag har ju ingen talan, så kör på bara.

Många bäckar små... blir till slut ett stort jävla hav av orättvisor.

Grejen är inte att jag är lat och inte vill göra det som ska göras. För det vill jag! Grejen är att någon sitter å bossar och bestämmer allt utan att fråga om andras åsikter. Grejen är att jag gör saker som andra inte fattar att jag gör. Grejen är att alla är småtjuriga, orättvisa å oresonabla, och grejen är att jag blir så jävla LESS.

Så... jag va bara tvungen å få ur mej det. Jag har vart bitter hela dagen. Sååå trött på allt.



En dryg tv-licensgubbe är här å springer var och varannan dag. LÅT MIG VA!
Om man tjänar kasst med pengar så tycker ja fan inte att man ska behöva betala nåt sånt!? 
Det är en mänsklig rättighet att ha tv och radio. Hur fattig man än är. Så då borde det väl va gratis oxå ?
Äh... ja kan väl visst betala skiten om det ska va så jävla viktigt... ja vet inte ens hur mycket det är man ska betala.... men ja blir bara allmänt irriterad.

Vilket muntert litet blogginlägg det här blev då!
Jag ska avrunda det med nåt positivt....

Mitt blåmärke på benet är ca 1 dec i omkrets.... eller area.... eller va man säger...?
Det kanske inte är så positivt, men det är lite lustigt iaf.

hejdå!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback