Islam och tupperwareparty

sura 4:34
"Om ni ser tecken på illvilja hos dem, förmana dem då och varna dem och [om detta inte hjälper] håll er borta från deras nattläger och [som sista utväg] tillrättavisa dem handgripligen."

"Om någon av era kvinnor begår en grovt oanständig handling, tillkalla då fyra bland dem av er som har bevittnat handlingen, och om de vittnar [att de har sätt den], stäng då in henne i hennes hem till dess döden befriar henne eller Gud visar henne en väg."
image67



Jag ligger å läser koranen, kollar på mr bean och dricker kaffe.
Idag är jag inge bakis alls, fast vi partade igår. Jag slutade dricka vid 12-halv 1 så det är väl därför ja ä så jävla hurtig. 

Jag har vart ute idag tillåmä. Jag köpte frukost. Cola, vatten, baguetter, glass och diverse saker.
Jan-banan kom till stan igår. Han å Nippe e här nu.
En låda Öl har jag inhandlat oxå. Ty idag är det melodifestivalen.
Värsta fint väder det är. Jag behövde ingen jacka när jag va ute.

Gårdagen slutade i lite katastrof. Alla va arga på mäj (Stans hederligaste kvinna.)
Missförstånd, ljudlösa telefoner, låsta portar, poliser och svartsjuka var inblandat.
Ne.. det blev helt fel där ett tag. Men roligt va det innan vi gick utanför dörrn iaf. Då va det astrevligt.
Rejne hade tupperwareparty, sen kom lite folkar och vi drack å hade det bra.

Jag köpte en ostkupa, å fick ett plastäpple och ett tandborstskydd.
image68




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback