hungriga djur och inventering

Åå ja kom på nåt bra inatt!! En sån där klurig sak som jag tänkte skriva och fråga renée å mikee om... men det va för sent. hmmm... va va det??

JO, en grej va iallafall... Känner alla djur hunger? Ja tänkte typ på fåglar å fiskar å sånt... kan dom bli vrålhungriga så det kurrar i magen på dom? Eller är det mer så att "äter ja inte snart så blir ja trött å seg".
Kan dom bli svimfärdiga å må illa och få ont i magen för att dom är så hungriga?

Alla djur som lever vilt äter ju typ bara när dom måste, eller när deras instinkt säger det. 
Dom går ju inte runt å småäter bara för att.
Därför blir inte djur överviktiga. Nog för att det kanske inte finns så mycket för dom att äta alltid... och dom rör väl på sig en hel del...  så det kanske är därför? Skulle dom bli överviktiga som människor annars? Om dom fick obegränsat med mat?
Djur som ägs av människor har ju en förmåga att bli överviktiga. För dom äter ju när husse å matte bestämmer. Sen om det blir en gång om dan, eller 5... är ju lite olika. Katter å hundar brukar va småtjocka...
Många djur blir ju värsta petiga och kräsna... speciellt innekatter. Skulle dom bli det ute i naturen?
Min ena katt hatar fisk å fågel typ. Hon vill bara ha oxkött. 
Hur skulle det funka i det fria? Skulle hon strunta i smådjur å ge sig på stora oxar och kossor istället? Nej.... 
så varför tycker hon om oxkött då? Det är ju onaturligt....



hmm.. ja just det.

Idag har jag inventerat hela dagen på jobbet. Fan va tråkigt det var. Vi skulle räkna ALLT i hela affären och registrera i datorn. 
Dä ä ju så mycke småplock å godis.... blä.
Men det gick väl bra. Nästan klart.... bara all dricka å chips kvar..

Imorgon ska ja börja kl 10:00.  Dom kommer å byter elmätare då... 
Sen ska jag jobba till 4 eller nåt, så slipper jag jobba lördagen sen.
Ska till Malin imorronkväll å äta mat å kolla på film. Dä ska bli trevligt.

Ska ringa på massa lägenheter imorgon.
jag vill helst ha en tvåa... det skulle va riktigt najs.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback