aakvaaaaaariiiiuuuuum

Jag har fått adoptera Rejnes firre; Prinsen.

Så igår köpte jag ett akvarium åt han, för mina kära katter var väldigt närgångna när han bodde i skålen. Å så vill ja ju ha flera fiskar, så som sagt... köpte ett jättefint akvarium för 500:-
Alla tillbehör fanns med å grejer...
Jag plockade ihop alla delar (utan å veta ett skit om fiskar å akvarium), fyllde det med ca 30 liter vatten, och började förbereda för att flytta in prinsen. DÅÅ........ sa det plötsligt: PANG... PANG!!!

Ja trodde att typ vattenpumpen exploderade eller nåt... sprang dit å drog ur alla sladdar... när 30 liter vatten började forsa i världens ös ut över bordet, ner på golvet, över alla grejer.......
PANIK!
Jag stod där med En hink... men det forsade lixom överallt så det hjälpte inte så mycket.
Översvämning.....
massa massa upptorkning....
Mycke mycke Irritersamt.....

Skickade ett mess till hon vi köpte av å förklarade läget... att vi köpt ett akvarium som gjort sitt. Men det va bara 2 år gammalt sa hon då.

Idag berättade ja historien för Moa, som jobbat på zoo å är lite av en akvariumsexpert.
Hon sa att man måste ha ett underlägg under, mellan botten och bordet. Och det måste vara helt plant.
Jag hade inget underlägg. Ja fick med ett på köpet, men tyckte inte att jag behövde det.... hmm...
å så idag när jag plockade bort spillrorna så såg jag att det tillåmä hade stått på en stor plastbit.
Därav explosionen....när jag skickade i 30 liter vatten på dä sen.
Hur ostabilt som helst. 
Det är ju så man skäms.

Men idag va vi på zoo å köpte ett sprillans nytt, fick Alla fakta man kan tänka sig å sen vare bara hem å köra.
Det har hållt i flera timmar nu... och fisken lever än.... tror ja....
När han inte motionerar runt som en tok så ligger han bakom sitt slott bland växterna å gömmer sig.
Skulle ja oxå göra om det satt 2 feta katter å stirrade på mig 24/7.
Lowis har stirrat på han i flera timmar. Ibland sitter hon nån meter ifrån på stolen å tittar som på en tv, och ibland trycker hon näsan mot glaset å dreglar....?!
Dom kommer inte åt han nu iallafall.

ja, det va mitt "lilla" akvariuminlägg.



Kommentarer
Postat av: Renée

å shit! Vaddå, gick hela sönder?! My god...

2008-03-13 @ 11:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback