Flördag


Idag är det lördag.

Jobbade till 5.
Visade lägenhet och Bilbo för Moa.
Sen kom Kalle å Dogge å drack kaffe. 
Nu sitter jag å spelar musik för Prinsen, dricker rödvin å ska spela lite poker.
Sen kommer Jojje, Målle, Nippe å Per.
Vi ska till Ögir ikväll.
Om jag orkar.

Prinsen gillar inte HIM. Han gömmer sig bakom plantan när ja spelar.
Elvis å beach boys gillar han däremot...

Det här vinet va riktigt äckligt faktiskt.
Som om det vore utblandat med..... nåt helt knasigt...?!

Jäjk å Charlotte har flyttat till hus nu. Å jag har inte ens sett det än!!!
Men jag har hört att det är väääääääääldigt stort å väääääldigt fint!
Fan va häftigt!!

Jag har en känsla av att jag kommer bli ganska nostaglisk idag.
Har redan börjat lyssna på renee å mikee låtar... Jag å Prinsen.
Det är THE melodifestival i dag, and they are´nt here!!
Ja vet... ja tjatar om dom i varje inlägg....  men det kommer va så ett tag!! Så äre bara!
Jag är som en sörjande änka nu.
För dom är det nog lite annat. För dom kommer ju tillbaka HEM till familjer å kompisar som dom har saknat, och dom ska starta om igen med lägenheter, har mycket att göra, mycket att tänka på å grejer. Jag är ju bara kvar här precis som förut, UTAN Dom. Därför sörjer jag. Tomheten blir ju så uppenbar...
Men ja ska inte deppa ihop. Bara lite...  en liten stund om dagen å en liten stund om natten...?!

And if you're ever around
In the city or the suburbs of this town
Be sure to come around
I'll be wallowing in sorrow
Wearing a frown
Like Pierrot the Clown
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback