Psykopat är man inte i Sthlm och USA, psykopat är man i huvet...


Här sitter jag å äter frukost. 
CHOCKAD över dagens rubriker!

En tragedi utan dess like.
Sånt som händer var och varannan dag världen över, men man reagerar inte lika häftigt på det som när det hänt alldeles i närheten. Hjärnan sorterar nog bort sånt som känns avlägset. Annars skulle man ju inte kunna läsa en kvällstidning utan att bryta ihop. Om nåt hemskt har hänt i typ stockholm eller nåt så tänker jag "fyfan.. stackare". men Sen tänker jag inte vidare så mycket. Om nåt hemskt hänt utomlands så ba "jaha, det va i USA...usch då." Å så bläddrar ja vidare. Man är så himla van å läsa orden "mördade, knivhuggna, innebrända ,kidnappade, styckade" mm. Så man blir ju immun till slut..... men när det händer i närheten. När det står på Magazin24.... Dååå låter dom där orden heeeelt obegripliga!! Då fattar hjärnan innebörden lixom...  fast samtidigt fattar man ingenting....  

Jag ska aldrig mera tycka synd om mig själv... 
Det finns ju dom med RIKTIGA problem. 
Riktigt, riktigt, ordentligt, hemska problem...



Ja... har väl inge mer å skriva för tillfället.

http://www.magazin24.se/arboga/2008/03/17/två-barn-knivskurna-till-dds

Kommentarer
Postat av: Reine

usch å fy bubblan. cpmänniskor all around you. huga sommarstuga. d kanske blir stamp nu i påsk. komsi komsi :)
miss ya

Postat av: Pierrot the Clown

Hej helena.
Ja kom hit till ösd då det är stamp =) ..

2008-03-18 @ 22:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback