Vikken påsk


Påskafton hemma hos Jäjk å Charlotte. 
Jag va sjuk, seg och ganska icke-dricka-sugen.

Vi käkade massssssa mat. Sen ordnade ja (lekledaren) tipspromenad i huset. Alla fick göra 2 frågor var som handlade om påsken. Jag va den enda med ALLA rätt!! 
Jag vann äran... sen gick jag å la mig. Sov nån timme eller två... va så jäääkla trött.
Sen tände dom brasan. Ja gick upp å satte mig där. Surplade lite vin och whisky...  lyssnade å tittade på resten av högen som va kanonfulla typ. Lasse å Jäjk låg på första å andra plats i fylletoppen.
Dom gick ut på gården emellanåt å maxade stereon i lasses golf så det bara skrålade över sjön. YeAh!

Sen gick alla å la sig vid 3 tiden.

Å i morse va dä fullt ös igen... enligt en viss fortfarande dyngrak person. 


Jag kände inte av alkoholen det minsta, varken igår eller idag (dan efter.)
Ändå drack ja ju en del... 
en blåbärsdrink, en irish coffee, ett par glas whiskey, typ 4 glas vin, en öl, en pina colada.....
Inte kunde jag röka heller. Ja ville så gärna.. och ja hade köpt mentholcigg... men det gjorde för ont i halsen.
Så segt va det. Men skönt ändå. Så jävla drygt å va full egentligen. Kände mig jätteduktig som satt där å drack alkohol utan att bli full..... värsta vuxet beteende. I vanliga fall hade jag ju dansat på bordet och spillt alkohol på mattorna och ringt och bjudit in resten av sverige och samlat på mig ett tjugotal blåmärken...mm.
Å det va skönt att inte bli bakis...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback