Fishtalk

Prinsen lämnade in imorse som sagt...
Jag vill inte ha nån annan firre. :(

Jag har suttit å läst i 2 dar om fisksjukdomar å det är så självklart nu i efterhand att han hade fel på magen.
Jag va hela tiden helt inställd på att vattnet hade fel värden, för han blev ju piggare igår när ja bytte lite vatten å så.
men han va ju jättetjock nu på slutet. Fiskar ska väl inte bli tjocka direkt.
Men han va ju glupsk, så ja tänkte inte så mycket på det..
Förstoppning eller nån buksjukdom tror ja det va...
Stackars stackars liten.

Innan jobbet åkte ja ner till parken vid stationen å ploppade ner han i ån.
Vart skulle jag begrava han annars? Ja kan ju inte spola ner han i kloakerna...eller begrava honom i jorden. Han är ju en fisk!? Vissa ger sina till katterna, vilket ju är helt groteskt.
Så i ån får han flyta runt... tills han förmultnar eller blir uppäten av en anka...?!

Jag gick ändå till zoo idag å tänkte fråga dom lite, om mitt akvarievatten ä sjukt nu... eller om ja kan stoppa i nya fiskar i det gamla utan å typ sanera...
Men ja frågade aldrig... för ja vet inte om ja ens ska ha några nya...

Det är svårt å hålla fiskar friska verkar det som.

Jag såg EN fisk som jag tyckte om litegrann. En knallblå kampfisk som simmade runt i ett tråkigt akvarium med gamla utslitna växter. Jag ville ta med honom hem till slottet... men sen tänkte jag att han blir säkert oxå sjuk å dör :(

jaja... enough with this fishtalk now. 

.....

Kollar på "run fatboy run"...  vet inte om den är bra...

Inatt ska ja väl kolla på hockey I guess.... 


Okey, bye bye.














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback