Sjuk firre och karatefylla

Fisken mår inge bra. Jag fattar inte varför! :(
Men jag antar att det började efter flytten.
Nåt strul med vattnet kanske. Det ska ju vara bra värden och halter å grejer på allt möjligt.
Köpte ny växt och algtabletter igår. Hjälpte ingenting.
Nu har jag bytt en del av vattnet och tagit bort lite, så det blir mer syre i lådan...  har gjort rent filtret i pumpen.
men... njaa...  kanske, kanske börjar han bli lite piggare. 
han verkar ha noll kraft och motorik. Typ glider med strömmen och ligger på botten eller på växten typ och är helt slö.
Tidigare kom han inte ens upp till ytan. Han kom halvvägs och störtdykte rakt ner på botten igen.
Nu tar han en repa upp då och då, och kan simma litegrann innan han måste vila.
Inga synliga skador eller sjukdomar... så det är säkert för hög nitrathalt eller nåt sånt. Men det ska vi nog kunna råda bot på. Imorron ska ja till zoo å köpa grejer och höra med dom.
Stackars liten...



Jobbade till halv 6- 6 igår. Fick jobba lite med Annika igen. Skojj!
Sedan blev det intag av alkohol hemma hos mig med nippe, jäjk, charlotte, per, jojje, moa å michel.
Utgång på hantis. Ja mådde lite halvsegt... Hade drickstopp nästan från början, men hällde i mig så gott ja kunde ändå. En liten uppkastning i buskarna efter krogen. Sen korv på Kukåtta me Nippe, Moa, Michel å Danne.

Haha, ja fick nyss ett mess från jojje. Hon frågade om ja va in på hantis igår. Jag träffade henne därinne ju. Fast bara som hastigast iochförsig. Hon va lite full. 
Jäjk var oxå kalas. Så kalas att hon blev utslängd tror ja...
Per blev skapligt slirig oxå. Han försvann spårlöst utan ett ljud. Imorse vaknade han upp förvånad hemma på sitt hallgolv med ett taxikvitto. Han hade typ bara varit in på hantis och vänt ,sen åkt hem.
Alkohol...

Nu kommer jäjk å Charlotte snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback