Bitterfitta

Vilken tur att jag har sällskap av världens socialaste människa då.
Om jag ropar in till sovrummet så kan jag ibland höra ett mumlande svar.
Thats gräjt!

Jag har en trökfredag som vanligt.
Ska jobba i morgon som vanligt.
Annars skulle jag bakat muffins å supit med Moa och AK ikväll.
Men så roligt får man inte ha det.
Nej nej, jobba varje lördag.

Jag ville ändra lite nästa vecka. 
Jobba fre eller söndag istället för onsdag.
Men den önskningen blev bara total-ignorerad.

 Nu behöver jag inte ändra det längre, men ändå.
Jävla trist att det ska va så jobbigt att ändra nån dag när JAg vill.
Det är inte så att jag har ett spikat schema som jag försöker avvika ifrån.
Nej, mitt schema ändras från vecka till vecka, efter deras behov.
Jag ska bara rätta mig efter det. Always.

Men så har det ju alltid varit, och det är dumt å sitta här å klaga.
Snart slut på månaden. Sen är jag arbetslös.

Bra eller dåligt. Jag vet inte.
Varken eller.
Kanske.


Jag har varit jäkligt duktig idag iallfall.
Har tvättat ALLT, utom en strumpa.
Städat massor oxå. 
Nu är det fint.
Nästan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback