Weirdos


Grace is gone va bra den. Jag drömde om John Cusack sen. Det var ju trevligt, men drömmen kunde ju fått va liite hetare.
Jag låg på sjukhus för jag hade opererat höften. Å så hade jag sjukgymnastik med massa kärringar... å en av kärringarnas man var; John Cusack. Så roligt va det! Varför drömmer man en pensionärsdröm för? 

Hmm...


Fan va gott om jag hade en flaska rödvin nu. 
Det blir öldrick hemma hos jojje sen. Om ja inte somnar innan dess...ZZzzzzZZz.


Jag hade gratis underhållning ett tag idag på jobbet. En rätt gravt full gubbe stod och sjöng Köppabävisan och diverse finska låtar för mig. Han gick, å han kom tillbaks... å kunderna va lite allmänt obekväma med sitationen.
Å så fick jag typ skäll av en utländsk gubbe med rätt grov brytning, för att jag inte förstod svenska?! Svenska förstår jag ju.... men jag förstod då inte va han sa!? Det va ju en helt annan femma.
Häromdagen stod jag i en halvtimme å försökte konversera med en kund som bara kunde polska....å det var typ lättare att förstå än det idag?! Mycke knepigt får man höra. Jag blev raggad på häromdan oxå. Å när jag inte var intresserad så sa han direkt "Har du några tjejkompisar som är singlar". Jag ba "Jaa... jo.."  Han:"Okej, men då kan du väl fixa ihop mig med nån av dom?"  Ba hmmm....  e du lite desperat måntro? Han har ju inte träffat någon av dom, och ska jag fixa ihop nån av mina kompisar med nån jag inte känner? 
Jag tycker det är jättebra att folk törs ragga nyktra å sådär... det är inge fel i det... men man kan ju kanske göra det lite snyggt. Å det är fan elakt att göra det på jobbet. För jag kan lixom inte gå därifrån. Jag måste stå där å värja mig lite artigt, tills människan fattar å lägger ner. För det har ju faktiskt inträffat x antal ggr.


Yadayadayada. Mycket jidder blev det nu känner jag.
Over and out.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback