Masterplan

Vad ska jag bli när jag blir stor?

Jag kom på en ypperlig plan igår.
Jag var så till mig att jag vaknade astidigt i morse å kunde inte somna om.
(Och att bilbo skällde när tidningen kom, och att telefoner ringde hjälpte ju inte till...)

Det finns dock en person man inte ska ringa och berätta för om sina högt flygande planer, för då blir man nedtagen på jorden igen ganska så snabbt. Å där är jag nu... på jorden. 
Om det är bra eller dåligt vet jag inte.

Men jag ska iallafall genomföra hälften av planerna så länge. Jag måste ändå helst bli klar med A för att komma till B.
Sen om jag fortfarande tycker att det är en ypperlig plan så kör jag på den då.

Jag ska inte skriva Vad än, för jag måste se att jag kommer påbörja det hela först.
Det får jag nog se här i veckan..


Annars då?
Jo.. idag är jag ledig.
Men inte från kritik såklart, som kommer till mig via sms. 
Jag bröt mot en av alla regler för nån vecka sen. Men det var dock inte bara jag som gjorde det.
Och jag kan faktiskt bedömma situationer själv, och jag vet att det var helt lugnt. Vad han än tror.
Och sen vet jag inte vad som är värst. Att jag lät en fd anställd stå bakom disken en stund, eller att han kan VETA om det utan att ha varit närvarande. Hmm...
Man blir ju smått paranoid. Kameror? spioner?


Jaja..  3 veckor kvar bara.

Jag ringde till A-kassan och pratade med hälften av deras personal(?) idag.
Jag knappade in mitt personnummer och fick prata med nån som skickade mig vidare. Hos nästa skulle ja säga mitt personnummer så att hon kunde skicka mig vidare till någon annan. Å där fick jag säga mitt personnummer igen, å så fick ja svar på mina frågor till slut. Men dom var trevliga iallafall. Till skillnad mot kärringen jag fick prata med sist ja ringde.
Jag kommer inte få så mycke stålar eftersom jag inte varit med ett år. Men jag kommer få grundbeloppet iaf... kanske lite till. Alltid nåt.


Jahapp. Thats it for now. Sorry if I bored you out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback