Grisvittne


Det var action här igår.
Jag bestämde mig för att åka till Kolsva å köpa choklad till slut.
När jag står i hallen hör jag några som viskar å väser i trappuppgången.
Jag lyssnar och tittar i kikhålet som vanligt. Ser inget, men några står en trapp upp. Jag å bilbo kliver ut, personerna blir knäpptysta.
"Vafan, nu är det nå lurt på gång, jag får väl inbrott eller nåt."
Tänkte att jag borde gå in igen å spana. Men chokladsugen som jag var så åkte jag.
När jag är hemma igen kommer det en polisbil med 4 snutar som går upp till grannen.
Jag står å lyssnar å spanar  i fönster å kikhål. Det visar sig att grannen haft inbrott. Några har brutit upp dörren medan dom var ute. Plockat på sig dator å smycken. Det var ju garanterat dom som stod å var skumma i trappan tidigare. Fan, varför stannade jag inte å spanade??! Jag hade kunnat klara upp hela mysteriet om jag inte var en chokladsugen gris.
Nu har jag bestämt att jag aldrig mer ska gå utanför dörren. Jag ska BARA sitta i fönstret och titta och lyssna. Nångång kanske jag blir vittne till nåt...

"Tre inbrott anmäldes på tisdagskvällen. Alla på nygård."


"Samtidigt; utanför OK i Kolsva..."

Kommentarer
Postat av: Rain

Vad läskigt!

Men lämnade du dina uppgifter till polisen då? Sa att du såg dom.

Puss

2009-02-12 @ 07:56:35
Postat av: Moa

hahaha! jag äääälskar bilden!!

2009-02-12 @ 21:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback