Dödskurvor


Åkte till Malingsbo igårkväll. Det snöade och vägen var spårig å jävlig.
I vänstersvängar genar folk alltid på vänster sida, så på höger finns inga spår. Bara snö och is.
Å när jag då möter en lastbil eller nåt annat stort monster, och måste kasta mig ut i den Ospårade snön på sidan så får jag lätt panik. Man vill ju gärna bromsa in om man kommer för fort då. Men bromsar man på is i en kurva så borde man ju lätt få sladd?! Det är nästan så jag har lust å släppa ratten, blunda och låta ödet avgöra. Nippe tycker det är jättekul när jag i en sån situation inser att livet är kort och upprepar panikartat; "nejnejnejnejnejnejnejnejnej" genom hela dödskurvan. Han ska inte få åka med mig nå mer. 


Men hemvägen gick bra. Då var det inga bilar ute knappt, vägen var plogad och radion spelade reggae.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback