skrattretande livssituation.

Imorse när jag hade slagit upp ögonen så ringde jag direkt min gamla granne å tiggde pengar. (Hon jobbar på soc nämligen....) Sen var jag ute å övningskörde en timme med Challe. Fan va bra det gick. "Tjohoo, nu jävlar kommer dom inte klaga på mig på körlektionen idag!!" tänkte jag...
Vad fel jag hade. Så fort jag satt mig i deras jävla skitbil var det kört. Ok, deras bil kanske är väldigt ny och har en massa finesser. Man glider fram som i ett rymdskepp. Men så fort man bara andas(?) på bromsen så blir det tvärnit. Jäjks gamla tigergolf från -88(?) den är fan så mycket lättare att hantera. Så är det faktiskt. Och man blir irriterad när man VET att man KAN köra jämnt och bra, men ändå kör som en kratta med deras bil..! Dom ba "har du glömt allt du lärt dig??" Nej!! Det har jag verkligen inte. Jag kan ALLT. Men allt blir cp med den här jävla bilen, och av att du sitter å stressar mig!!!! (Det sa ja inte... men jag tänkte) Det känns som att man blir knäckt och nedbruten varje körlektion.. ! Då går det ju ännu sämre. Sluta härja och låt mig köra lixom... ?

Nu blev jag avbruten av ett telefonsamtal. Jag ska på arbetsintervju i V-ås på måndag kl 11:00. Hjälp!!!! Jag skickade lixom iväg en ansökan igår eftermiddag. Det var fasligt va det gick fort! Det kommer nog inte gå så bra, men det är väl lika bra å åka dit då...! Det är ju någonting man kan skratta åt sen om några månader. Som min intervju på Proffice förut. Ha ha ha..! Du ser. Jag skrattar bara jag nämner det.

Jaha, annars då? Idag fyller Målle år. Hon var här å hälsade på idag. Jag bjöd på ljummet översvämmat kaffefilter-kaffe. 

Nu kommer  Rejne å Mikee. Vi ska ut till Jäjk å Challe ikväll å dricka öl, och äta mat med mera.

Tjop.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback