bad driver

Körskola dag 6.

 

Jag är så otroligt trög på körlektionerna.

Ändå säger dom att jag lär mig så bra å så fort.

 

Såhär låter det konstant i mina öron;

 "- Höger, vänster, sakta ner, sakta inte ner, KÖR, fortare, Kolla spegeln, bromsa, gasa, stanna, stanna inte, växla ner, växla inte ner, grönt, stopp, vänster, höger, rakt fram..."

 

Och mellan allt det där pratar dom om vad som händer, vad som kan hända, vad man ska göra, och tänka på, och inte göra och inte tänka på.. mm mm.

 

Plus att det kommer bilar, folk och cyklar från alla håll och kanter, och man måste hela tiden veta vilken regel som gäller.

 

Jag ba "-Ja, jo, okej, jaha, oj, jaså..." 

Men egentligen registrerar nog min hjärna knappt en tredjedel av vad som sägs.

 

Jag blir allmänt förvirrad, kanske lite stressad, frustrerad, och till slut trög som kola i huvet.

Man går i genom nya grejer varje lektion, fast man kanske inte hajat dom tidigare riktigt hundra än.

Å så kör man stenhårt med den grejen, hela lektionen, tills man blir helt tom i hjärnan av förvirring och glömmer typ bort världens enklaste saker istället!? 

 

Ibland har jag lust att få ett psykbryt å bara stanna bilen å skrika "Håll Käften! Jag fattar ingenting!!"

Men jag biter ihop, fortsätter köra, och försöker dölja min frustration så gott det går.

 

Teorin går bättre.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback