Blåljus!

Igår när vi åkte hem från Rölö blev jag stoppad av polisen. Vi mötte dom ute i skogen. Dom vände direkt och åkte efter i arlset på mig. Undra om dom tyckte jag verkade skum som kom körandes i mitten av vägen, i 50 km/h i en igensnöad bil kl 1 på natten. Registreringsskylten var oxå gömd under snö. När vi stannade gick han flera meter från bilen, pratade i en walkietalkie och lyste med en strålkastare mot förarsätet. Han förväntade sig en nerdrogad galning som skulle kasta sig ut med yxa. Ut kliver jag. Började rota efter min plånbok i skötväskan i baksätet. Vilken tur att jag slängde ner plånkan precis innan jag åkte. Polisen skrapade fram registreringsnumret å pratade i en walkitalkin hela tiden. Han gick iväg med mitt körkort. Så sa han
"-Avblås, jag klarar det här själv."
Hade han kallat på förstärkning?
Sen rabblade han mitt personnummer i WT:n. Han ville kolla upp om jag var en skummis. "-Är det din bil??"
"-Nej, min pojkväns.." "-Vem är det??"  "-Andreas Nerpin.." "-Hmm.."
När han inte kunde hitta nåt skumt alls önskade han oss en trevlig kväll och god jul.

Här sitter jag å bloggar å kollar på pippi långstrump. Jag måste bada och göra mig klar ju. (Pippi är asäcklig. Hon klättrar i taket och på väggarna som en spindel...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback