Tanken var god...

Jag packade en väska med badkläder igårkväll för att tanken var att jag skulle gå till badhuset å motionssimma kl 07:00 imorse (med dom andra pensionärerna). Jag stoppade pengar i fickan och förberedde allt för att jag smidigt skulle gå upp och gå iväg på morgonen. Sen var tanken att jag skulle gå hem och baka lussebullar. Jag skulle med denna insats oxå få tillbaka en hyfsad dygnsrytm igen. Idag är det 1 december, å tanken var att jag skulle börja röra på fläsket nu. Inga ursäkter får jag ha... tänkte jag igårkväll. Trötthet och kyla får inte hindra mig.
Meen, som Tony Irving skulle sagt,
Tanken blev aldrig verklighet. Jag vaknade halv 7 och matade Vera... men sen ville jag fortsätta sova såklart. Jag kan inte begära av mig själv att jag ska ta mig i kragen och börja motionera huxflux kl 07:00 en onsdagsmorgon. Det går inte. Jag får tänka om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback