Mat-tjat

Igårkväll hade jag å Vera sånt där fredagsmys som alla tjatar om vareeeenda jävla vecka. Vid 22:00 tyckte jag att det var dags att flytta in i sovrummet. Vera ville inte sova. Hon låg i sin säng å skrek och protesterade medan jag snabbt som attan sprang å blandade en flaska mjölkersättning. Det tar ju bara nån minut, men när jag kom in i sovrummet igen låg hon å snarkade som en liten gris. Jag försökte "råka" väcka henne genom att dra ut nappen... men nej. Hon sov som en stock. Ända fram till halv 7 typ?! Då käkade hon, somnade direkt och sov vidare till halv 10. Yeah.

Jag bakade LCHFbröd till frukost. Det innehåller ägg, ost, fiberhusk, bakpulver och sesamfrön. Jag har längtat efter att få ta en macka igen. Ibland orkar man lixom inte ställa sig å steka omelett, bacon, koka ägg, eller knåpa ihop sallad. Ibland vill man bara ta en simpel macka.
Med philadelphia och skinka.

Igårkväll åt vi lax med fetaost- och cremefraicheröra på. Till det spenat med grädde å sockerfri buljong och haricot verts. Det var för jävla gott. (Jag åt även förbjuden glass igår, men det ska vi inte tala om...)
(Jag vet att bilderna inte ser så jävla inbjudande ut. Jag borde slipa på upplägget om jag ska hålla på å lägga ut bilder på min mat hela tiden...)

Imorrn är det vägning. Officiell vägning alltså. Jag springer å väger mig hela dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback