Jag och försäljare...

Ikväll kom det en sån där försäljare hem till oss. En sån där glad och trevlig som kliver in och sitter och pratar så länge om sin grej att man till slut känner sig skyldig att köpa produkten för att vara snäll. Det var en boksamling från Bertmarks(?) eller vad dom heter. Typ ett sjukdomslexikon...?! Jag hörde hur hon satt och pratade med Nippe i köket. Han har precis betalat klart typ 10-12 jävla böcker han köpte förut från dom, plus en dyr årsbok varje år så jag visste att han skulle väl ta det här oxå. Jag gick ut i köket en sväng för att visa mig, och ge Nippe en varnande blick, så han inte skulle låta sig övertalas. Vi har ju aldrig någonsin bläddrat i NÅN av alla dom där böckerna, och dom kostar minst 800 spänn styck.
"-Men jag skulle vilja prata med dig oxå!" sa försäljaren. Jag stod väl kvar då lite motsträvigt. Då började hon prata om att i böckerna stod det om LCHF-kost bland annat, som är myycket bra. Jag lyfte uppmärksamt på öronen. "-Vet du vad det är?" frågade hon. "-Ja... jag äter sånt nu." svarade jag.
Och där hade hon halva inne.
Sen berättade hon att det fanns ett helt avsnitt om barn. Om varenda stadie dom går igenom, och allt man behöver veta i stort sett tills dom är vuxna. Om dom blir sjuka, alla allergier och utslag osv osv osv. Å då sa jag till nippe att "Dä här ska vi väl ha!?" Å så blev det...
Det spelade nog egentligen ingen roll om hon hade sålt böcker om pissmyrornas fortplantning, konsten att skala potatis eller whatever, jag hade köpt. För jag kan inte säga nej till försäljare. Har aldrig kunnat och kommer aldrig att kunna. Det är som en sjukdom. Jag ska kolla om det står nåt om det i mitt nya sjukdomslexikon...

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hahaha tänk vad mycket roligt du ska ha med de där böckerna nu! :)

Postat av: Helena

Oja. :) jag kommer ju aldrig mer googla symptom och åkommor. Jag kommer springa till bokhyllan, riva ut mina 7-8 sjukdomslexikonböcker och leta efter svaren där.

(Eller inte...=)

2010-12-16 @ 14:54:30
Postat av: Malin

Haha typiskt dej! Men bockerna om ungars sjukdomar kan val va bra a ha? Visserligen kanske en annan kan sta till hjalp lite senare, men inte an!

Kram pa er! lagg ut nan bild pa sotisen snart!

2010-12-17 @ 12:02:37
Postat av: Helena

Ja, det står nog mycket nyttigt däri. Men dä ä ju bara att allt går ju så mycket smidigare att googla. :)

Fan va skönt att du ska bli sjuksköterska. Jag kommer terrorisera dig med min hypokondri. :)

2010-12-18 @ 11:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback