Nyårsafton

Det var en lugn nyårsafton. Vi var hos Jäjk, Charlotte å Oliver å lagade en förskräckligt god 3-rätters. Efter varmrätten ringde vi sjukvårdsupplysningen och frågade hur vi skulle få bort jäjk från bordet. Hon hade fått ett knak i ryggen å kunde inte röra sig at all. Ett par piller gjorde susen å hon kunde förflytta sig till soffan för kvällens höjdpunkt; mina jätteroliga filmquiz jag gjorde tidigare under dagen och den förbannat goda efterrätten. På tolvslaget gick vi ut för å kolla på raketer. Såg ingenting. Hörde lite pangpang i fjärran. Jag korkade upp en flaska champagne som jag svepte medan vi kollade på året som gått från jäjks å challes filmkamera. Vid 4 var jag packad och vi åkte hem och sov. En bra afton var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback