Masterchef

Jag är värdelös på att laga mat. Helt oduglig. Jag kollar alltid på matlagningsprogram i alla möjliga former men inte ett skit verkar jag snappa upp . Jag kan inte fritera, pochera, bräsera, tranchera, marinera, sautera, flambera, blanchera, reducera eller karamellisera. Jag kan inte ens göra pasta som inte sväller och klumpar ihop sig. Jag kokar alltid sönder potatisen. Jag kan inte göra en grundsås utantill, jag kan inte receptet på pannkaka. Jag vet inte hur man tillagar en hel köttstek eller kyckling, jag vet inte hur man kryddar. Jag kan inte skära frukt och grönsaker i fina lika stora bitar. Det "positiva" är att jag inte vet hur något ska smaka heller. Jag vet inte om nåt smakar bra eller dåligt. Jag bara äter. Det är inge kul. Jag vill lära mig laga mat. NU!
Dom här ska jag köpa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback