Sovschema vs tvtablå

Vera börjar bli morgonpigg. Hon vaknar 9 (tycker jag är onödigt tidigt) och vill inte somna om, trots mina desperata försök i typ en timme. Då är det bara att kliva upp då, och eftersom hunden vill ut så måste jag ta med alla på en promenad. Det är skönt att gå, men tråkigt att gå runt i Kolsva. Man har gått överallt, det finns inga outforskade hörn. Då måste jag gå längre, å dä ork ja int.
Vera är morgonpigg för att hon brukar somna runt 22 på kvällen. Själv somnar jag alltid vid 01-02. Sen vaknar hon nångång mellan halv 3 och halv 5 och vill käka och byta blöja. Sen nästa gång vid halv 7-7, å sen är hon klarvaken 9 som sagt. Å jag är trött som en gnu. Jag får väl skylla mig själv som inte sover samtidigt som henne men jag har rätt fullt upp på kvällarna om man säger så. Jag måste kolla på Paradise hotel, dubbelavsnitt av 2 1/2 män, Jims värld och om jag inte somnat då så fortsätter jag med Alla älskar Raymond.
Appropå paradise hotel så satte jag nästan en Werthers original i halsen när Johannes valde Alexandra framför Julia igår!! Vilken ORM va!! Hur lätt är det att somna efter den backstabbingen? Nä, jo såatte.... det är tufft det där med sömnen......


Kommentarer
Postat av: Moa

hahaha! jag har inte direkt följt serien, men såg en massa repriser i helgen. då såg jag när han ormade sig. förstår att du hade svårt att sova efter det- JAG hade svårt att sova efter det!

2010-11-10 @ 19:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback