Sömnen, soffan och Stefan

Barnet sover, hunden är rastad och flaskorna kokade. Då äre fritt fram att gå å lägga sig då. Jag måste in i Veras dygnsrytm. Dvs sova kl 20, vakna runt 00 och äta (ätandet kanske jag kan skippa), somna om, vakna kl 5 och lattja nån timme(!!), sen studsa upp klockan 7-halv 8 med ett leende på läpparna...! Det har blivit rutin nu. Vad hände med Vera som sov hela nätterna, käkade snabbt, somnade om lätt som en plätt och unnade sig en sovmorgon då och då?!
Vi måste iväg och måla lägenheten imorronbitti. Vill flytta nu! Soffan flyttade dit idag. Innan det låg den isärskruvad ett par veckor. Jag har fredagsmys på en köksstol varje fredag!! Sitter på en Stefanstol från IKEA och kollar på Let´s dance...! Det är väl därför jag går å lägger mig nu.
Godnatt! Eller godkväll blir det väl...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback